• BIST 81.712
  • Altın 147,398
  • Dolar 3,8050
  • Euro 4,0356
  • Ankara 0 °C
  • İstanbul 6 °C
  • Bursa 5 °C
  • Antalya 10 °C
  • İzmir 6 °C

İğne kullanan kadın canından oldu!

İğne kullanan kadın canından oldu!
Diyarbakır'da öksürük için gittiği doktorun verdiği antibiyotik iğneyi kullanan 9 çocuk annesi Hülya Revsi Budak (41) kalp krizi geçirerek hayatını kaybetti.

Diyarbakır'da öksürük için gittiği doktorun verdiği antibiyotik iğneyi kullanan 9 çocuk annesi Hülya Revsi Budak (41) kalp krizi geçirerek hayatını kaybetti. Şok ölüm üzerine cumhuriyet savcısı numune ilaca el koyup tahlile gönderdi.

Diyarbakır'ın Bismil İlçesinde yaşayan Hülya Revsi Budak (41), kucağında emzirdiği 4 aylık bebeğini evde büyük çocuklarına bırakarak, öksürük şikayetiyle Bismil Devlet Hastanesi'ne gitti. Budak'ı muayene eden hekim, üst ve alt solunum yolları için (Cefaks 750 mg) isimli antibiyotik iğneyi yazdı. Eczaneden ilacı alan genç kadın Bismil 1 Nolu Aile Sağlık Merkezi'ne gidip iğne yaptırdı. Ancak iğneden sonra fenalık geçirdi. Budak, ambulansla Bismil Devlet Hastanesi Acil Servisi'ne kaldırıldı. 3 kez kalbi duran kadına kalp masajı yapıldı. Budak, bilincinin kapanması üzerine Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi'ne sevk edildi. Ancak yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayarak hayatını kaybetti.

İLACA EL KONULDU

Yapılan ön otopsinin ardında 8'i kız 9 çocuk annesi Budak, gözyaşları arasında Mardin'in Savur İlçesi'nde toprağa verildi. Şok ölüm üzerine Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı soruşturma başlattı. Budak'ın kesin ölüm sebebinin belirlenmesi için alınan doku örnekleri İstanbul Adli Tıp Kurumuna, kullanılan ilaç savcının talimatıyla tahlil için laboratuara gönderildi.

4 AYLIK ÇOCUĞUMU KİM EMZİRECEK

Eşinin ölüm nedeninin araştırılması için şikayetçi olan Fikret Budak, "Eşimin hiç bir ciddi sağlık sorunu yoktu. Akşam birlikte yeğenimin düğününe gidecektik. İğne yaptıktan sonra kalp krizi geçirdi. Kesin ölüm sebebi çıkmadan biz sağlık görevlilerini suçlamıyoruz. Hakkari ve Iğdır'da doktorlara yapılan saldırı sonrası, bütün akrabalarıma taşkınlık çıkarmamalarını ve şiddete başvurmamalarını kesin ölüm sonucunu beklemelerini istedim. Eşimi ölüme götüren nedenlerin açığa çıkarılması için hukuk nezdinde mücadele edeceğiz. Acımız çok büyük 4 aylık bebeğimi kim emzirecek" dedi.

İLAÇ ALERJİSİ ÖLDÜREBİLİYOR

Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi İmmünoloji Uzmanı Dr. Emel Atayık, ilaç alerjisine bağlı ölümlerin çok nadir de olsa görüldüğünü söyledi. Atayık, "İlaç alerjileri önceden öngörülemez reaksiyonlardır. Kalçadan veya damar yolu ile yapılan antibiyotik bazı kişilerde ciddi reaksiyon gösterip tansiyon düşmesi, kızarıklık, kaşıntı ve nefes darlığına neden olabilir. Bunu yaşayan hastalara hemen müdahale edilmediği taktirde ölümle sonuçlanabiliyor. İlaç alerjisi olan kişilere enjeksiyon yapıldıktan sonra sağlık merkezinde 20-30 dakika beklemesi gerekir. Hastanemiz bünyesinde yeni açtığımız Alerji Polikliniği'nde, bu tür hastaların testlerinin yapıp ona göre güvenilir antibiyotik uyguluyoruz. Aynı zamanda hastalara test sonuçlarını verip gittikleri doktora göstermelerini öneriyoruz "dedi.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu haber toplam 3618 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Sağlık Aktüel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0216) 606 17 18 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim