• BIST 90.383
  • Altın 144,409
  • Dolar 3,6117
  • Euro 3,9021
  • Ankara 18 °C
  • İstanbul 12 °C
  • Bursa 17 °C
  • Antalya 22 °C
  • İzmir 21 °C

İlaç alerjisi öldürebilir!

İlaç alerjisi öldürebilir!
Uzmanlar, reaksiyonun yan etkilerle karıştırılmaması ve ortaya çıkarsa hastaneye başvurulması gerektiğini vurguladı.

 içtikten sonra yüz, göz ve vücudun diğer organlarında şişlik, nefes almakta zorluk yaşıyorsanız ve bayılacak gibi oluyorsanız ilaç alerjisi yaşıyor olabilirsiniz. Bu durumu ilacın yan etkileriyle karıştırmak ve tıbbi önlem almak için hastaneye başvurmamak ölüm getirebilir.

Korunma ve tedavide kullanılan ilaçlar yüzde ve gözde şişliğe, nefes almada zorluğa, halsizliğe, tansiyon düşüklüğüne, deride döküntülere, körlüğe, ağır astım krizlerine, hastanın şoka girerek yaşamını yitirmesine kadar varan ciddi alerjik reaksiyonlara yol açabilir. Uzmanlar, en fazla ilaç alerjisinin antibiyotik ve ağrı kesiciler grubunda görüldüğünü belirterek “İlaç alerjisinin önceden tespiti şu an için mümkün değil. Alerji belirtileri olan hasta vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna gitmeli ve uzman yardımı almalıdır” dediler.

Türkiye’de çeşitli zamanlarda ilaç alerjilerine yönelik yapılan araştırmalar, alerji oranının çocuklarda yüzde 2.8, erişkinlerde ise yüzde 5’lerde olduğunu, ilaç alerjilerinin kadınlarda erkeklere göre iki kat daha fazla görüldüğünü ortaya çıkardı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı İmmünolojik ve Alerjik Hastalıkları Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sevim Bavbek, tanı, tedavi ve korunma amacı ile masum gerekçelerle verilen ve uygun dozda kullanılan ilaçlara karşı ortaya çıkan istenmeyen reaksiyonlara “ilaç alerjisi” denildiğini söyledi. İlaç alerjisinin ilaç yan etkileriyle karıştırılmaması gerektiğini ifade eden Bavbek, “Bir ilaç içersiniz, mide kanaması ya da ishal olursanız bu yan etkidir ama yüzünüz, gözünüz şişerse bu ilaç alerjisidir” dedi. İlaç alerjisinin en çok cilt üzerinde belirti gösterdiğini, ciltte döküntüye, şişliğe yol açabileceğini anımsatan Bavbek, alerjinin tek tek organları da tutabileceğini söyledi. Prof. Dr. Bavbek, “İlaç alerjisi solunum sistemini tutarsa nefes almada zorluk, hırıltı, öksürük olur. Soluk borusundan aşağı doğru inerse nefes alma daha da zorlaşır, ağır astım krizine yol açar. Kan hücrelerini tutması durumunda hücrelerin sayısında ciddi azalma olabilir, kardjyovasküler sistemi tutarsa ki en ürkülen budur, şok ve ardından ölüme varan ciddi sonuçları olabilir” diye konuştu. İlaca karşı alerjinin olup olmadığını gösteren önceden yapılabilecek bir test olmadığını, bu konu ile ilgili çalışmaların yapıldığını kaydeden Bavbek, daha önceden bir ilaca karşı alerjik reaksiyon gösteren hastaların bunu mutlaka hekimine anlatması, başka ilaçlara karşı da reaksiyon gösterebileceğini vurguladı. Bavbek, özetle şunları söyledi:

“Bir ilacı yıllardır kullanmanıza karşın bir gün sizde alerjiye neden olabilir. İlaç alerjisinde klinik tablo hafifse fark edilmeyebilir ama ağırsa kesinlikle fark edilir. İlk tedavi ilacın bırakılmasıdır. İlaca devam edildiğinde olay kötüye gider. Yapılması gereken hastanın acilen hastaneye götürülmesidir. Acil serviste yapılacak olan hastanın hayati fonksiyonunu sabit duruma getirecek, hastayı şoktan çıkaracak tedavilerdir.”

Ankara Haber

Bu haber toplam 1652 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Sağlık Aktüel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0216) 606 17 18 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim