Sağlık Aktüel
25 Mayıs 2012 Cuma
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
21 Ocak 2011 Cuma 14:52

Kalp hastaları bol bol meyve ve sebze tüketmeli

Avrupa Kalp Ritmi Birliği Eğitim Komitesi Üyesi Prof. Dr. Bülent Görenek, sebze ve meyve tüketimini artırmanın, koroner kalp hastalığından ölümleri azaltığını söyledi.

Avrupa Kalp Ritmi Birliği Eğitim Komitesi Üyesi Prof. Dr. Bülent Görenek, sebze ve meyve tüketimini artırmanın, koroner kalp hastalığından ölümleri azaltığını söyledi.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi de olan Prof. Dr. Görenek, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 10 Avrupa ülkesinde 300 binden fazla kişide yapılan çok önemli bir araştırmanın 19 yıllık sonuçlarının açıklandığını kaydetti.

Kalp hastalıklarında meyve ve sebze ağırlıklı beslenmenin ömrü uzattığının rakamlarla net olarak ortaya konduğunu ifade eden Prof. Dr. Görenek, şöyle konuştu:
''Avrupa Kardiyoloji Dergisi'nde yayımlanan çalışmanın verilerine göre, 2 porsiyondan sonraki her ilave sebze ve meyve tüketimi koroner kalp hastalıklarından ölümleri yüzde 4 azaltıyor. Diğer bir ifadeyle örneğin 5 porsiyon meyve ve sebze tüketen bir kişide ölümcül koroner kalp hastalıkları günde 4 porsiyon tüketenden yüzde 4 daha az bulundu. Günde 8 porsiyondan fazla meyve ve sebze yiyenlerde 3 porsiyondan az tüketenlere göre koroner arter hastalıklardan ölümler yüzde 22 daha az olmaktadır. Yani porsiyon sayısı arttıkça koroner arter hastalığından ölümlerde ciddi azalmalar oluyor.''

Çalışma sonuçlarına göre İtalya, Yunanistan ve İspanya'da ortalama günlük tüketilen meyve ve sebze porsiyonu 5 iken, diğer ülkelerde bu rakam daha düşük bulunduğunu ifade eden Prof. Dr. Görenek, bunun da Akdeniz tipi diyetin ve beslenme alışkanlığının önemine işaret ettiğini bildirdi.

Prof. Dr. Bülent Görenek, mevcut araştırma sonuçlarının, meyve ve sebze ağırlıklı sağlıklı beslenmenin koroner kalp hastalıklarında ömrü uzatma açısından ne denli önemli olduğunu ortaya koyduğunu sözlerine ekledi.

Uyarı: Sitemizde yer alan yazı, haber, makale, video, yorum ve tüm tıbbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler zamanla geçerliliğini kaybedebilir. Sitede yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanılamaz, kişisel teşhis ve tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez. Sağlığınızla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danışınız. Sitemiz, uzman bir doktora danışılmadan yapılan herhangi bir uygulamadan doğabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Sitemizi ziyaret eden, yorum yapan ve doktorlara soru gönderen kişiler, bu uyarıları kabul etmiş sayılacaktır.
Kaynak:
Bu haber toplam 847 defa okunmuştur
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.