• BIST 9079.97
  • Bursa 19 °C
  • Antalya 15 °C
  • İzmir 19 °C

Türk hekimler tatile değil Somali'ye gittiler

Türkiye'den kuraklığın yaşandığı Somali'ye sağlık hizmeti vermek için dönüşümlü olarak giden doktorlar yurda döndü.

Kimse Yok mu Derneği ve Türkiye İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı aracılığıyla kurulan sahra (çadır) hastanelerinde görev yapmak için 24 Ağustos'ta Somali'ye giden hekimlerden Taner Kaynar, Ali Gürbaz, Zeynel Abidin Demir, İbrahim Sedat Devran, Aşkın Özer, Hakan Ulusoy ve Hacı Mehmet Erdoğan 10 günlük görev sürelerinin bitmesinin ardından Türkiye'ye döndü.

Adana Havalimanı'nda basın mensuplarına açıklamada bulunan Dr. Taner Kaynar, "Somali'de iç savaşın yıktığı bir ülkeyi gördük. Ülke olarak kötü bir yer. Yıkılmış ve yakılmış bir yer. Açlık ve sefalet var" diye konuştu. Kimse Yok mu Derneği'nin Tıp Fakültesi Hastanesi'nde yatan herkes için sabah, öğle ve akşam yemeklerini çıkarmaya başladığını anlatarak, şöyle devam etti:

"Kimse Yok mu Derneği olarak, Tıp Fakültesi Hastanesi'nde Kadın Hastalıkları, Doğum Bölümü ve Çocuk Hastalıkları Bölümünün tamamını biz alıyoruz ve hastanenin o bölümlerinin tamamını yeniden yapıyoruz. Bunun için gerekli çalışmalar başlatıldı. Bir müjdeli haber de Kenya sınırındaki kampta da şu anda gezici bir hastanemiz açılmak üzere. Oraya doktor arkadaşlarımızın sevkleri de çok hızlı bir şekilde yapılıyor"

Somali'deki kızamık, ishal ve sıtmanın yaygın olarak görüldüğüne dikkat çeken Kaynar, 10 günlük görev süresince karşılaştıklarını şöyle anlattı:

"Bizim görevimizin bitiminin ardından Kenya'da 9 arkadaşımızla karşılaştık. Bizler ülkemize dönerken onlar da görev yerleri olan Somali'nin başkenti Mogadişu'ya gitti. Baktığımız hastaların çoğunda ishale bağlı rahatsızlıklar vardı. Özellikle kızamık salgını yoğun bir şekilde görülüyordu. Ben kızamığı meslek hayatımda görmediğim kadar orada gördüm. Enfeksiyon hastalıkları çok fazlaydı. Arkadaşlarımız özveriyle çalıştılar. Bizler elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştık. Organizasyonu gerçekleştiren

Kimse Yok Mu? Derneği işimizi yapmamızı kolaylaştırdı, kendimizi evimizdeymişiz gibi hissetmemizi sağladılar. Diğer yardım kuruluşları arasında bize göre en iyi organize olan derneklerden biriydi"

BAYRAMI SOMALİ'DE KARŞILADILAR

Dr. Aşkın Özer ise Türk hekimlerinin büyük bir fedakarlık yaparak yıllık izinlerinin yarısını kullanıp Bayram'ı da Somali'de geçirerek hasta insanların yardımına koştuğunu söyledi. Özer, Türk hekimlerinin b davranışının gelecek adına büyük bir başarı olduğunu belirterek, şunları söyledi:

"Bunun semeresini daha sonra göreceğiz diye düşünüyoruz. Bundan sonra da gelecek arkadaşların bu düşünceyle geleceklerini tahmin ediyoruz. Biz her yıl en azından yılık iznimizin yarısını Somali'de geçirmeyi taahhüt ettik arkadaşlarımızla. İnşallah çok güzel ortamlar olacak. Somali, şu an kötü gibi görünse bile ilerde Türkiye'nin kalkınmasına faydalı olabilecek bir yer diye düşünüyoruz"

Dr. Zeynel Abidin Demir de "İnsanlığın bittiği yerde bizim hizmet edebilmemiz ve oradaki insanlar için bir şeyler yapabilmemiz bizim için çok önemli. Tatilimizi orada insanlara yardım ederek geçirdiğimiz için çok mutluyuz" dedi.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu haber toplam 2767 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Sağlık Aktüel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0216) 606 17 18 - (0224) 334 1 335 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim