• BIST 90.069
  • Altın 145,498
  • Dolar 3,5990
  • Euro 3,9077
  • Ankara 11 °C
  • İstanbul 8 °C
  • Bursa 8 °C
  • Antalya 16 °C
  • İzmir 14 °C

Yanlış ilaç ölümün eşiğine getirdi

Yanlış ilaç ölümün eşiğine getirdi
Ailesi tarafından ishal ve kusma şikayetiyle İnegöl Devlet Hastanesine getirilen 9 aylık bebek, eczanenin verdiği yanlış ilaç sebebiyle az daha hayatını kaybediyordu.

İshal ve kusma şikayetiyle 9 aylık bebekleri Yusuf Eymen’i İnegöl Devlet Hastanesi Acil Servisine getiren Gökhan ve Hasret Eymen çifti, doktorun verdiği ilacı eczaneden temin ederek çocuklarına içirdiler. Ancak eczacının verdiği yanlış ilaç, çocuğu ölümün eşiğine getirdi.

ECZANE YANLIŞ İLAÇ VERDİ
23 Haziran Perşembe günü ishal ve kusma nedeniyle İnegöl Devlet Hastanesi Acil Servise müracaat ettiklerini belirten baba Gökhan Köse, "Acil servisten çocuk hastalıkları polikliniğine yolladılar. Çocuk Hastalıkları Uzmanı Doktor Kahraman Arslan, muayene ettikten sonra sıvı kaybından dolayı yatış yaptı. İlk gün çocuğa serum verildi. Ertesi gün kontrole gelen doktor, ishal için Raxerin adında bir ilaç söyledi. Hemşire kağıda yazarak bana verdi. Ben de eczaneye giderek ilacın adının yazılı olduğu kağıdı eczacıya verdim. Bana Raxerin yerine yanlışlıkla Rexapin adlı başka bir ilaç verildi. Sonrasında o ilacı alarak hemşirenin yanında gittim. Nasıl kullanacağımı sorduğumda, ilacı eriterek vermemi söyledi. Ben de aynı şekilde yaparak verdim. Saat 11.00 sıralarında ilacı verdim. Saat 16.30’da doktor kontrole geldi. İlacı verdikten sonra çocuk hiç hareket etmedi ve uyudu. Herhangi bir refleks yok, dönmüyor. Doktor masada duran ilacı gördü ve ‘Ben bu ilacı yazmadım’ dedi. İlk başta bana verilen kağıdı tekrar kontrol ettiğimizde bana verilen ilaçla, kağıtta yazılan ilacın farklı olduğunu anladık” dedi.

"İKİNCİ KULLANIMDA ÖLEBİLİRDİ"
Eczacının kendilerine ishal ilacı yerine yanlışlıkla yetişkinler için psikolojik tedavilerde kullanılan depresyon ilacı verdiğini ifade eden Köse, "Bize doktor ishalle ilgili bir ilaç yazdı ama eczane bize yetişkinler için psikolojik tedavilerde kullanılan bir ilaç verdi. Gidip durumu anlatınca eczane suçunu kabul etti. Çocuk saatler geçmesine rağmen uyanmayınca hemen serum tedavisine başlandı, kalp cihazına bağlandı, kan tahlili almaya çalışıldı. Çocuk yanlış ilaç yüzünden yaklaşık 20 saat kesintisiz uyudu. Üç gün sonrasında ancak tamamen kendine gelebildi. Doktor, eğer fark edilmeseydi ikinci kullanımda çocuğumuzun hayatını kaybedebileceğini söyledi. Yanlış ilaç veren eczane hakkında savcılığa suç duyurusunda bulunacağız” şeklinde konuştu.
Hatalarını kabul eden eczane yetkilileri ise yapılan yanlışın ilaçların isim benzerliğinden kaynaklandığını ifade etti.

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu haber toplam 2286 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Sağlık Aktüel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0216) 606 17 18 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim