KadıköyŞifa Ataşehir Hastanesi Varis Merkezi ve Damar Cerrahisi Direktörü Op. Dr. Mustafa Kemal Çalık çikolatanın yararları hakkında yapılan son araştırmaları açıkladı.
Almanya’daki Beslenme Enstitüsünün yaptığı ve 35-65 yaşlarındaki yaklaşık 20 bin kişinin 10 yıl takibi sonrası yayınladığı bir araştırmaya göre elde edilen sonuçlar:
• Her gün yenilen 1 kare (çikolata barının küçük bir kare parçası) toplumda kalp krizi ve felç (inme) riskini %40 azaltmaktadır,
• Çikolatanın inme riskini kalp krizine oranla daha fazla düşürdüğü saptanmıştır,
• Her gün yenilen 7,5 gr çikolata tansiyonu düşürebiliyor. Düzenli yenen az miktarlardaki çikolatanın tansiyon miktarında 20-40 mmHg kadar düşüşe yol açabilmektedir.
• Başka bir deneysel çalışmada da çikolatanın beyin kan akımını arttırdığı ve bu yolla felç riskini azalttığı saptanmıştır,
• Amerika’daki çalışmalarda saptanmış olan bir diğer yarar da damar duvarı ve trombosit fonksiyonu üzerindeki etkiyle Kalp ve Damar hastalıklarında düşüşe neden olduğu saptanmıştır.
ANTİ-OKSİDAN ETKİSİ VAR
Çikolatanın bu etkilere yapımında kullanılan kakao çekirdeklerinde mevcut olan yüksek oranlardaki flavanol maddesinin doğal yollarla tansiyon düşürücü etkisinin olmasıdır. Damarlar üzerindeki yararları ise oksidatif stresi azaltarak, bir başka deyişle anti-oksidan etki yaratarak gerçekleşir. Standart sütlü çikolata %25 ya da daha az kakao içerirken bitter çikolata ise %75 oranında kakao ihtiva edebilir.
ÇİKOLATAYA HÜCÜM ETMEDEN ÖNCE
Bütün bu yararları sıraladıktan sonra hemen gidip çikolataya hücum etmeden önce 100 gr çikolatanın 500 kalori içerdiği de unutulmamalıdır. İçerdiği doymuş yağların ve yüksek kalori düzeyinin kilo alımına ve kolesterol seviyelerinde yükselmeye yol açtığı da göz önünde bulundurulmalıdır. Aşırıya kaçılmadan alınan gıdalar bize katı-kısıtlanmış bir hayattan daha az zarar verecektir.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN
Kalp ve damar sağlığımız için küçük oranlarda bitter çikolatayı beslenme alışkanlıklarımıza eklerken besinlerimiz arasına meyve, sebze ve balık yağını da eklemeyi unutmamamız gerekmektedir. Her gün yapacağımız tempolu 20 - 30 dakikalık yürüyüşlerin bütün damar sistemimize katkısı ise artık tartışılmamaktadır.
Yumurtadan sonra çikolata da aklanıyor

Çikolata severlere yıllarca yasak getiren uzmanlar son yaptıkları çalışmalarda az miktarda çikolatanın kalp krizini ve felci (inme) azalttığını düşündürecek sonuçlar aldıklarını açıkladılar.
Uyarı: Sitemizde yer alan yazı, haber, makale, video, yorum ve tüm tıbbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler zamanla geçerliliğini kaybedebilir. Sitede yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanılamaz, kişisel teşhis ve tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez. Bitki Ansiklopedisinde ve haberlerde yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır, uzmana danışmadan bilinçsiz kullanımda ilaçlarla etkileşime girerek ciddi yan etkiler oluşturabilir, başka bir hastalığı tetikleyebilir veya bir organınıza zarar verebilir. Sağlığınızla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danışınız. Sitemiz, uzman bir doktora danışılmadan yapılan herhangi bir uygulamadan doğabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Sitemizi ziyaret eden, yorum yapan ve doktorlara soru gönderen kişiler, bu uyarıları kabul etmiş sayılacaktır.Kaynak: 
Bu haber toplam 3087 defa okunmuştur
Etiketler: Beslenme, Diyet, Çocuk Sağlığı, Kişisel Bakım, Yaşam, Hamilelik, Erkek Sağlığı, Alerji, Kanser, Diyabet, Göz Sağlığı, Kalp Sağlığı, Güzellik, Estetik, ağız, diş, cinsel yaşam, fizik tedavi, ruh, psikiyatri, psikoloji, psi
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
SON EKLENEN GALERİLER
Diğer Haberler
Oxford Raporu: Sağlıklı Yaşlanmada Yaşam Tarzı Tercihleri Belirleyici Rol Oynuyorİngiltere’de hazırlanan “Daha Uzun, Daha İyi Yaşamak” raporu, yaşlılıktaki sağlık sorunlarının büyük bölümünün yaşam tarzı tercihlerinden kaynaklandığını ortaya koydu.
B12 vitamini yaşlanmayı yavaşlatabilir: Yeni araştırmadan dikkat çeken bulgularCornell Üniversitesi araştırmacıları, B12 vitamininin metabolik stresle mücadele ederek hızlandırılmış yaşlanma ve bazı hastalıklara karşı koruyucu rol oynayabileceğini ortaya koydu.
Akdeniz diyeti tüp bebek tedavisinde başarıyı artırabilirİspanya’da yapılan araştırma, Akdeniz diyetine bağlılığın tüp bebek tedavisi gören kadınlarda gebelik şansını artırabilecek vajinal mikrobiyom yapısını desteklediğini ortaya koydu.
Araştırma: Günlük Multivitamin Kullanımı Biyolojik Yaşlanmayı YavaşlatabilirHarvard Üniversitesi ve Mass General Brigham araştırmacılarının yürüttüğü çalışmada, günlük multivitamin kullanımının yaşlı yetişkinlerde biyolojik yaşlanmayı ortalama 4 ay yavaşlatabileceği tespit edildi.- 17:56 - Yalova'da Ameliyatla Çıkarıldı: Safra Kesesinden 3 Binden Fazla Taş Çıktı
- 17:54 - Harvard Araştırması: Yapay Zekâ Acil Serviste Tanı Koymada Doktorları Geride Bıraktı
- 17:46 - DSÖ: Uganda'daki Ebola Salgınında Vakaların Büyük Bölümü Sınır Geçişlerinden Kaynaklandı
- 17:45 - Bakan Memişoğlu: Türkiye Sağlık Teknolojilerinde Küresel Bir Merkez Olma Yolunda İlerliyor
- 17:37 - Yapay Zekâ Tarafından Tasarlanan İlk Aşı İnsan Denemelerinde Başarı Gösterdi
- 16:55 - LGS Öncesi Uzmandan Uyarı: Sınav Kaygısı Doğal, Ailelerin Tutumu Belirleyici
- 16:53 - Türkiye'de Kadınların Kanser Taramalarına Katılımı Arttı, Düzenli Kontroller Hâlâ Yetersiz
- 16:50 - Karaciğer Nakli Enstitüsü 25'inci yılını kutladı
- 16:16 - Diş sıkma ve gıcırdatma çene sağlığını tehdit ediyor
- 16:13 - Ankara'da NATO Zirvesi Tedbirleri: Sağlık personeli görevde olacak
- 16:12 - Sağlık Bakanlığı: Türkiye'deki Yüzme Alanlarının Yüzde 93'ü İyi ve Üzeri Kalitede
- 16:10 - Estetik Operasyonu Sonrası Ölüm Davasında Doktor ve Kardeşine Hapis Talebi
- 16:07 - Bakan Göktaş: Haziran Ayı İçin 8,4 Milyar Liralık Yaşlı ve Engelli Aylığı Hesaplara Yatırılıyor
- 16:02 - KTÜ'de Yapay Zeka ve Simülasyon Teknolojileri Sağlık Eğitiminin Geleceği İçin Masaya Yatırıldı
- 16:00 - DSÖ: Güvenli Olmayan Gıdalar Her Yıl 866 Milyon Hastalık ve 1,5 Milyon Ölüme Neden Oluyor
- 15:56 - Beyin Ölümü Geri Dönüşsüz Bir Süreçtir: Uzmanlardan Koma ve Bitkisel Hayat Açıklaması
- 15:45 - Türkiye'de MS Hasta Sayısı 95 Bini Aştı: Uzmanlardan Erken Tanı ve Düzenli Takip Uyarısı
- 14:35 - Yeni dönemde özel sağlık tesisleri denetimlerinde uygunluk ve standartlar ön planda
- 17:15 - Alkollü Sürücünün Çarparak Öldürdüğü Üniversite Öğrencisinin Davasında İlk Duruşma Görüldü
- 17:11 - Microsoft ve Mayo Clinic'ten Sağlıkta Yapay Zekâ Hamlesi: Yeni Klinik AI Modeli Geliştiriliyor
- 17:08 - İstanbul'daki Hastane Yöneticiliğini Bıraktı, Sinop'ta Tavuk Çiftliği Kurdu: Sağlığını ve Huzurunu Geri Kazandı
- 17:05 - Türkiye'deki Yüzme Sularının Yüzde 90'ından Fazlası "Mükemmel" ve "İyi" Kalitede
- 17:02 - NKÜ Hastanesi'nde Ameliyathane Kapasitesi Yüzde 50 Artırıldı
- 16:26 - Konya'da Psikiyatri Doktoruna Uyuşturucu Reçetesi Davasında 15 Yıl Hapis
- 15:03 - Yüksek Tansiyon Tedavisinde Hangi İlaçlar Daha İyi Tolere Ediliyor? 159 Bin Kişilik Araştırmadan Çarpıcı Sonuçlar
- 15:00 - GLP-1 ilaçları kanserle mücadelede yeni bir umut olabilir
- 14:58 - Büyük ameliyatlar yaşlılarda kalıcı bilişsel gerileme riskini artırabilir
- 14:56 - Kongo'da Ebola vakaları yeniden değerlendirildi: Salgının boyutu sanılandan küçük olabilir
- 08:16 - Özel Sağlık Tesislerinde Ruhsata Esas Denetimler
- 16:56 - Bedeli Ödenecek İlaçlar Listesinde Yapılan Düzenlemeler Hakkında Duyuru 2026/21
- 16:20 - Oxford'dan kanser tedavisinde umut veren gelişme: Bağışıklık sistemini güçlendiren ilaç tümörleri küçülttü
- 16:17 - Ağırlık Antrenmanı Erken Ölüm Riskini Azaltıyor: Kalp ve Beyin Sağlığına Çifte Katkı
- 16:05 - Meme Kanseri Araştırması: Hastaların Büyük Bölümü Kemoterapiye İhtiyaç Duymayabilir
- 16:00 - TİTCK 16 Sözleşmeli Personel Alımı Yapacak: Başvurular 15 Haziran'a Kadar Sürecek
- 15:57 - Van ve Muş'tan İstanbul'a Umut Yolculuğu: İki Bebek Ambulans Uçakla Sevk Edildi
- 15:55 - Bakan Göktaş: Evlilik Kurumu Gücünü Koruyor, Doğurganlıkta Düşüş Sürüyor
- 13:28 - Şırnak'ta Kaçak İlaç ve Serum Operasyonu: 2,5 Milyon Liralık Ürün Ele Geçirildi
- 13:26 - Rize'de Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesindeki İddialar İçin İnceleme Başlatıldı
- 13:24 - Yozgat'ta KKKA Alarmı: Hastanede 2 Hastanın Tedavisi Sürüyor
- 13:21 - DSÖ'den Lübnan Uyarısı: Sağlık Sistemi Saldırılar Nedeniyle Çökme Noktasında
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Ve burası da bir devlet hastanesi
14 soruda Koronavirüs hakkında kendinizi test edin...
Gilaburu meyvesi kanserden koruyor
Endonezya’daki deprem: Ölü sayısı bin 203'e yükseldi
12345678
Yalova'da Ameliyatla Çıkarıldı: Safra Kesesinden 3 Binden Fazla Taş Çıktı
Türkiye'de Kadınların Kanser Taramalarına Katılımı Arttı, Düzenli Kontroller Hâlâ Yetersiz
DSÖ: Uganda'daki Ebola Salgınında Vakaların Büyük Bölümü Sınır Geçişlerinden Kaynaklandı
Harvard Araştırması: Yapay Zekâ Acil Serviste Tanı Koymada Doktorları Geride Bıraktı
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Sağlık Aktüel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0216) 606 17 18 - (0224) 334 1 335 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim
Tel : (0216) 606 17 18 - (0224) 334 1 335 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim







































