ALZHEİMER OLMAMAK İÇİN BİR FİNCAN ÇAY İÇİN
Hafıza kayıplarını büyük ölçüde önlüyor. Araştırmalara göre, hangisi tercih edilirse edilsin, her iki içecek de hafıza kayıplarını yüzde 40 azaltıyor...

13 Temmuz 2010 Salı 13:06
Hawai'de düzenlenen Uluslararası Alzheimer Konferansı'nda katılan uzmanlar, alzheimer hastalığından korunmak için dört kombinasyon ortaya sundu.
Uzmanlar hastalığa yakalanma riskine karşı öncelikle çay ya da kahve içmenin önemine dikkat çekti. Araştırmalara göre, hangisi tercih edilirse edilsin, her iki içecek de hafıza kayıplarını yüzde 40 azaltıyor.
California Üniversitesi bilim adamlarının yaptığı çalışmalara göre, düzenli çay içen 65 yaş üstü insanlarda, içmeyenlerden yüzde 37 daha az unutkanlık ve hafıza bulanıklığı görülüyor. Yine aynı şekilde, haftada en az 5 fincan kahve içenlerde hafıza kayıpları hiç içmeyenlere göre yüzde 20 daha az görülüyor.
Ceviz hatırlama yeteneğini geliştiriyor
Ceviz yemek de hafızanın en temel silahlarından. New York'ta yapılan bir araştırmaya göre düzenli ceviz yemek öğrenmeyi ve hatırlama yeteneğini geliştiren bir yöntem.
Ve son olarak egzersiz ve gün ışığı. Hürriyet'teki habere göre yaş ortalaması 76 olan ve düzenli egzersiz yapan 1200 kişinin incelendiği araştırmaya göre, düzenli fiziksel aktivite içinde bulunan bu insanlarda daha az hafıza kayıpları yaşanıyor.
Güneş altında vakit geçirmek de bu hastalığa yakalanma riskini azaltan faktörlerden. Uzmanlar, güneş ışığı almanın D vitamini açısından önemli olduğunu belirtiyor ve D vitamini içeren balık ve yumurtanın da öğünlerden eksik edilmemesini vurguluyor.
Uzmandan Kahverengi Kokarca Uyarısı: Çocuklarda Tahriş ve Alerjik Reaksiyona Yol AçabilirKaradeniz Bölgesi’nde tarım alanlarına zarar veren kahverengi kokarca böceğiyle ilgili uzmanlardan ailelere önemli uyarılar geldi.11 Haziran 2026 Perşembe 16:15BASIN HABERLERİ
Bakan Memişoğlu'ndan Netanyahu'ya Sert Tepki: "Suçluluk Psikolojisinin Aciz Bir Tezahürü"Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu'nun açıklamalarına sert sözlerle yanıt verdi. Memişoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a yönelik ifadeleri eleştirerek, Netanyahu'nun tarihte "yıkım figürü" olarak anılacağını söyledi11 Haziran 2026 Perşembe 16:13BASIN HABERLERİ
Yaşlanmayı Tersine Çevirmeyi Hedefleyen Gen Tedavisi İlk Kez İnsanlarda DeneniyorABD merkezli biyoteknoloji şirketi Life Biosciences, yaşa bağlı görme kaybını tedavi etmeyi amaçlayan deneysel gen tedavisi ER-100'ün ilk hastaya uygulandığını açıkladı.11 Haziran 2026 Perşembe 16:12BASIN HABERLERİ
Çayın Faydaları Tüketim Şekline Bağlı: Uzmanlardan Şişelenmiş ve İnci Çayı UyarısıBilim insanlarının çeşitli araştırmaları inceleyerek hazırladığı kapsamlı değerlendirme, çayın sağlık üzerindeki olumlu etkilerinin tüketim şekline göre değişebileceğini ortaya koydu.11 Haziran 2026 Perşembe 16:10BASIN HABERLERİ
Sağlık Bakanlığı'ndan Yeni Kampanya: "Hareket Yaşını Öğren, Sağlıklı Yaşa"Sağlık Bakanlığı, toplumda fiziksel aktivite bilincini artırmak amacıyla "Hareket Yaşını Öğren, Sağlıklı Yaşa" kampanyasını başlattı.11 Haziran 2026 Perşembe 16:08BASIN HABERLERİ
DSÖ’den Hantavirüs Açıklaması: Yolcu Gemisindeki Vaka Sayısı 13’e UlaştıDünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Hollanda bandıralı MV Hondius yolcu gemisinde tespit edilen hantavirüs vakalarına ilişkin son durumu paylaştı.11 Haziran 2026 Perşembe 16:05BASIN HABERLERİ
İngiltere’de Acil Servis Krizi Derinleşiyor: Uzun Bekleme Süreleriyle Bağlantılı Ölümler 10 Yılda Katlandıİngiltere'de acil servislerde yaşanan yoğunluk ve uzun bekleme süreleri, hasta güvenliği konusundaki endişeleri artırıyor.11 Haziran 2026 Perşembe 16:02BASIN HABERLERİ
ABD'de Vidalı Kurt Alarmı: Yeni Vakalar Beşe YükseldiABD'de hayvanlar arasında görülen Yeni Dünya vidalı kurtu enfestasyonu vakaları artıyor. Teksas'ta geçen hafta bildirilen ilk vakaların ardından toplam vaka sayısı beşe yükseldi.10 Haziran 2026 Çarşamba 16:21BASIN HABERLERİ
Zayıflama İğnelerinde Kas Kaybına Karşı Yeni Umut: Araştırmada Dikkat Çeken SonuçlarOzempic ve Mounjaro gibi zayıflama ilaçlarıyla verilen kiloların önemli bir bölümünün kas kaybından kaynaklanabildiği biliniyor.10 Haziran 2026 Çarşamba 16:19BASIN HABERLERİ
Araştırma Astım ve Kedi İlişkisine Yeni Bir Bakış Sunduİsveç'te 30 binden fazla çocuk üzerinde gerçekleştirilen araştırma, evde kedi beslemenin astımlı ve alerjik çocuklarda hastalığın şiddetini artırmadığını ortaya koydu.10 Haziran 2026 Çarşamba 16:16DÜNYADA SAĞLIK
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2006 Sağlık Aktüel










