D VİTAMİNİ SEVİYESİ DÜŞÜK OLANLAR ZOR KİLO VERİYOR
Uzman Diyetisyen Betül Ünlüsoy: “Son yıllarda yapılan araştırmalar sonucu D vitamin seviyesinin düşük olması kilo vermeyi zorlaştıran etkenler arasında yer almaktadır”

25 Ekim 2017 Çarşamba 12:25
Uzman Diyetisyen Betül Ünlüsoy, D vitamin seviyesinin düşük olmasının kilo vermeyi zorlaştıran etkenler arasında yer almakta olduğunu söyledi.
Kemik sağlığından ruh sağlığına kadar birçok durumu dengede tutan hayati bir vitamin olan D vitaminini eksikliği kadar fazlalığı da tehlikeli. Uzman Diyetisyen Betül Ünlüsoy, dönem dönem takip edilmesi gereken kan parametrelerinden biride D vitamin seviyesi olduğuna işaret etti. Son yıllarda gerek ülkemizde gerek ise dünyada “D vitamini eksikliği” çok sık karşılaşılan bir sorun haline dönüşmüş olduğunu ifade eden Ünlüsoy, D vitaminin eksik olması aşırı yorgunluklara, uyanamamaya, depresyona, bağışıklığın düşmesine, astım hastalığına, sürekli üşümeye neden olduğunu belirterek,
“D vitamininin düşmesi aynı zamanda kalsiyumun emiliminde de negatif etki gösterdiği için bir zaman sonra kan parametrelerinizde kalsiyum seviyesinin düşmesine de neden olduğunu görebilirsiniz. Bu durum karşısında D vitamini eksikliğinin giderilememesi özellikle yaşlı bireylerde eklem ağrılarının artmasına ve osteoporoz sürecinin hızlanmasına etken olmaktadır. Ayrıca son yıllarda yapılan araştırmalar sonucu D vitamin seviyesinin düşük olması kilo vermeyi zorlaştıran etkenler arasında yer almaktadır” dedi.
Aşırı yağlı vücuda sahip bireylerde D vitamini emilimi azalıyor
D vitaminin düşmesinin birçok nedeni olduğunu ifade eden Ünlüsoy, “Eski zamanlardan gelen bir söz “Güneş girmeyen eve doktor girer’ ne doğru bir sözmüş. Yılın neredeyse tamamını ofis, iş ortamında geçirmekteyiz. Bu sebeple gün içerisinde ki güneş ışınlarını vücudumuz yeterli düzeyde alamamakta ve sonuç olarak D vitamini eksikliği yaşanabilmektedir. Diğer önemli nedenlerden biride her geçen gün sayısı dünyada artmakta olan obezite. Aşırı yağlı vücuda sahip bireylerde D vitamini emilimi azalmaktadır. Bunların yanında eksik beslenme veya kullanılan ilaçlar da D vitamini eksikliğine yol açabilmektedir. Beslenme noktasındaki eksikliğimizi; yağlı balık tüketimine özen göstererek (somon, ton balık gibi), yumurta sarısı, süt ürünleri, balık karaciğeri, yağlı tohumlar (ceviz gibi) tüketerek giderebiliriz. Fakat bu besinler D vitamini eksikliğini tek başına karşılayamamaktadır. Hekime danışarak, hekiminizin uygun gördüğü dozda “ D vitamini” takviyesi kullanmalı ve mümkün oldukça güneş ışınlarından faydalanmaya çalışmalısınız” diye konuştu.
Antalya'da Bir İlk: Böbrek Hastası Kaya, Karbondioksit Anjiyografisi ile Sağlığına KavuştuKronik böbrek yetmezliği nedeniyle standart anjiyo uygulanamayan 77 yaşındaki Muammer Kaya'nın tıkalı bacak damarları, Akdeniz Üniversitesi Hastanesinde Antalya'da ilk kez gerçekleştirilen "karbondioksit anjiyografisi" yöntemiyle açıldı.14 Ağustos 2026 Cuma 17:15BASIN HABERLERİ
Trump’ın Aşı Kararnamesi Avrupa’yı Alarm Durumuna Geçirdi: "Salgın Riski Artabilir"Avrupa İlaç Ajansı (EMA) ve Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), kararın küresel ölçekte aşı karşıtlığını körükleyebileceği ve kontrol altına alınan hastalıkların yeniden salgına dönüşebileceği uyarısında bulundu.14 Ağustos 2026 Cuma 16:41DÜNYADA SAĞLIK
Anoreksiya Sadece Zayıflama İsteği Değil: Vücudun Verdiği Gizli Sinyallere DikkatBeslenmenin kısıtlanmasına yol açan ve hem fiziksel hem de ruhsal sağlığı tehdit eden anoreksiya nervoza, sanılanın aksine sadece zayıf insanlarda görülmüyor.14 Ağustos 2026 Cuma 16:39BASIN HABERLERİ
Ekşi Mayalı Ekmek Hakkında Bilim İnsanlarından Tüketicilere Önemli UyarılarSon yıllarda "sağlıklı beslenmenin anahtarı" olarak öne çıkan ekşi mayalı ekmek üzerine yapılan bilimsel araştırmalar, her ekşi mayalı ürünün aynı olmadığını ve bu ekmeğin otomatik bir sağlık garantisi sunmadığını gösteriyor.14 Ağustos 2026 Cuma 16:36BASIN HABERLERİ
Mide Ülserinde Diyet Ezberleri Bozuluyor: Süt, Kahve ve Acı Gerçekten Yasak mı?Mide ülseri hastalarının uyguladığı katı diyet yasaklarına yönelik bilimsel yaklaşım değişti. Güncel tıbbi veriler; acı, kahve ve sütün sanılanın aksine ülserin doğrudan nedeni olmadığını ortaya koydu.14 Ağustos 2026 Cuma 16:33BASIN HABERLERİ
Erzurum İl Sağlık Müdürlüğünde Görev Değişimi: Uzm. Dr. Mehmet Meral Yeni Müdür OlduErzurum İl Sağlık Müdürlüğü görevine atanan Uzm. Dr. Mehmet Meral, 2019 yılından bu yana bu görevi yürüten Dr. Gürsel Bedir’den bayrağı devralarak yeni görevine başladı.14 Ağustos 2026 Cuma 15:46BASIN HABERLERİ
İzmir'i Yasa Boğan Vefat: Op. Dr. Özlem Gültekin Kliniğinde Kalp Krizi Geçirerek Hayatını KaybettiKadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Özlem Gültekin, İzmir'deki kliniğinde geçirdiği ani kalp krizi sonucu 49 yaşında yaşamını yitirdi.14 Ağustos 2026 Cuma 15:44BASIN HABERLERİ
Elazığ'da 4 Yılda 4 Kez Burun Ameliyatı Oldu, Hayatı Karardı: Doktora ve Kliniğe Dava AçtıElazığ'da nefes darlığı ve estetik kaygılarla özel bir kliniğe başvuran Aysun Aksoy, 4 yıl içinde aynı klinikte 4 kez ameliyat edilmesine rağmen sorunlarının çözülmediğini belirterek doktoru ve klinik hakkında suç duyurusunda bulundu.14 Ağustos 2026 Cuma 14:53BASIN HABERLERİ
Kayseri'de Obezite Merkezine Başvuran Güvenlik Görevlisi 1 Yılda 33 Kilo VerdiKayseri'de yaşayan 33 yaşındaki güvenlik görevlisi Bilge Gürbüz, fazla kiloları nedeniyle başvurduğu Kayseri Şehir Hastanesi Obezite Merkezinde uygulanan bütüncül tedavi ve diyet programı sayesinde 1 yılda 120 kilodan 87 kiloya düştü.14 Ağustos 2026 Cuma 12:05BASIN HABERLERİ
Bölgenin "Havadaki Yoğun Bakımı": Diyarbakır Ambulans Helikopteri 7 Ayda 128 Can TaşıdıDiyarbakır'da konuşlu ambulans helikopter, yılın ilk 7 ayında 14'ü yenidoğan bebek olmak üzere toplam 128 hasta ve yaralıyı en yakın hastanelere ulaştırarak kritik müdahalelere imza attı.14 Ağustos 2026 Cuma 12:03BASIN HABERLERİ
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2006 Sağlık Aktüel










