YUMURTADAN SONRA ÇİKOLATA DA AKLANIYOR
Çikolata severlere yıllarca yasak getiren uzmanlar son yaptıkları çalışmalarda az miktarda çikolatanın kalp krizini ve felci (inme) azalttığını düşündürecek sonuçlar aldıklarını açıkladılar.

02 Eylül 2010 Perşembe 16:42
KadıköyŞifa Ataşehir Hastanesi Varis Merkezi ve Damar Cerrahisi Direktörü Op. Dr. Mustafa Kemal Çalık çikolatanın yararları hakkında yapılan son araştırmaları açıkladı.
Almanya’daki Beslenme Enstitüsünün yaptığı ve 35-65 yaşlarındaki yaklaşık 20 bin kişinin 10 yıl takibi sonrası yayınladığı bir araştırmaya göre elde edilen sonuçlar:
• Her gün yenilen 1 kare (çikolata barının küçük bir kare parçası) toplumda kalp krizi ve felç (inme) riskini %40 azaltmaktadır,
• Çikolatanın inme riskini kalp krizine oranla daha fazla düşürdüğü saptanmıştır,
• Her gün yenilen 7,5 gr çikolata tansiyonu düşürebiliyor. Düzenli yenen az miktarlardaki çikolatanın tansiyon miktarında 20-40 mmHg kadar düşüşe yol açabilmektedir.
• Başka bir deneysel çalışmada da çikolatanın beyin kan akımını arttırdığı ve bu yolla felç riskini azalttığı saptanmıştır,
• Amerika’daki çalışmalarda saptanmış olan bir diğer yarar da damar duvarı ve trombosit fonksiyonu üzerindeki etkiyle Kalp ve Damar hastalıklarında düşüşe neden olduğu saptanmıştır.
ANTİ-OKSİDAN ETKİSİ VAR
Çikolatanın bu etkilere yapımında kullanılan kakao çekirdeklerinde mevcut olan yüksek oranlardaki flavanol maddesinin doğal yollarla tansiyon düşürücü etkisinin olmasıdır. Damarlar üzerindeki yararları ise oksidatif stresi azaltarak, bir başka deyişle anti-oksidan etki yaratarak gerçekleşir. Standart sütlü çikolata %25 ya da daha az kakao içerirken bitter çikolata ise %75 oranında kakao ihtiva edebilir.
ÇİKOLATAYA HÜCÜM ETMEDEN ÖNCE
Bütün bu yararları sıraladıktan sonra hemen gidip çikolataya hücum etmeden önce 100 gr çikolatanın 500 kalori içerdiği de unutulmamalıdır. İçerdiği doymuş yağların ve yüksek kalori düzeyinin kilo alımına ve kolesterol seviyelerinde yükselmeye yol açtığı da göz önünde bulundurulmalıdır. Aşırıya kaçılmadan alınan gıdalar bize katı-kısıtlanmış bir hayattan daha az zarar verecektir.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN
Kalp ve damar sağlığımız için küçük oranlarda bitter çikolatayı beslenme alışkanlıklarımıza eklerken besinlerimiz arasına meyve, sebze ve balık yağını da eklemeyi unutmamamız gerekmektedir. Her gün yapacağımız tempolu 20 - 30 dakikalık yürüyüşlerin bütün damar sistemimize katkısı ise artık tartışılmamaktadır.
Yalova'da Ameliyatla Çıkarıldı: Safra Kesesinden 3 Binden Fazla Taş ÇıktıYalova'da mide, göğüs ve sırt ağrıları nedeniyle hastaneye başvuran 11 torun sahibi Nimet Gürkan'ın safra kesesinden ameliyatla 3 binden fazla taş çıkarıldı. Doktorlar, operasyon sırasında karşılaştıkları taş sayısının kendilerini de şaşırttığını belirtti08 Haziran 2026 Pazartesi 17:56BASIN HABERLERİ
Harvard Araştırması: Yapay Zekâ Acil Serviste Tanı Koymada Doktorları Geride BıraktıHarvard Üniversitesi öncülüğünde gerçekleştirilen ve Science dergisinde yayımlanan araştırma, yapay zekânın acil servislerde tanı koyma ve tedavi planlama süreçlerinde doktorlardan daha yüksek başarı gösterebildiğini ortaya koydu.08 Haziran 2026 Pazartesi 17:54DÜNYADA SAĞLIK
DSÖ: Uganda'daki Ebola Salgınında Vakaların Büyük Bölümü Sınır Geçişlerinden KaynaklandıDünya Sağlık Örgütü Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, Uganda'nın Ebola salgınına karşı hızlı ve etkili bir mücadele yürüttüğünü açıkladı.08 Haziran 2026 Pazartesi 17:46BASIN HABERLERİ
Bakan Memişoğlu: Türkiye Sağlık Teknolojilerinde Küresel Bir Merkez Olma Yolunda İlerliyorSağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Türkiye'nin sağlık altyapısı, dijital sağlık sistemleri ve yerli sağlık teknolojileri alanında önemli ilerlemeler kaydettiğini belirtti.08 Haziran 2026 Pazartesi 17:45BASIN HABERLERİ
Yapay Zekâ Tarafından Tasarlanan İlk Aşı İnsan Denemelerinde Başarı GösterdiBirleşik Krallık'ta geliştirilen ve tamamen yapay zekâ tarafından tasarlanan ilk aşı, insanlarda gerçekleştirilen ilk klinik denemelerde olumlu sonuçlar verdi.08 Haziran 2026 Pazartesi 17:37BASIN HABERLERİ
LGS Öncesi Uzmandan Uyarı: Sınav Kaygısı Doğal, Ailelerin Tutumu BelirleyiciLGS'ye günler kala öğrencilerde sınav kaygısının arttığını belirten uzmanlar, belirli düzeyde kaygının doğal olduğunu vurguluyor.08 Haziran 2026 Pazartesi 16:55BASIN HABERLERİ
Türkiye'de Kadınların Kanser Taramalarına Katılımı Arttı, Düzenli Kontroller Hâlâ YetersizTürkiye'de son 10 yılda kadınların meme muayenesi, mamografi ve smear testi yaptırma oranlarında artış yaşandı.08 Haziran 2026 Pazartesi 16:53BASIN HABERLERİ
Karaciğer Nakli Enstitüsü 25'inci yılını kutladıİnönü Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen etkinlikte, enstitünün 25 yıllık başarı hikayesi ve organ nakli alanındaki çalışmaları ele alındı.08 Haziran 2026 Pazartesi 16:50BASIN HABERLERİ
Diş sıkma ve gıcırdatma çene sağlığını tehdit ediyorÜniversiteden yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Durmuşlar, tıbbi adıyla "bruksizm" olarak bilinen diş sıkma ve gıcırdatmanın genellikle uyku sırasında meydana geldiğini, bu nedenle birçok kişinin sorunun farkına geç vardığını ifade etti.05 Haziran 2026 Cuma 16:16BASIN HABERLERİ
Ankara'da NATO Zirvesi Tedbirleri: Sağlık personeli görevde olacakAnkara'da gerçekleştirilecek 36. NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi kapsamında 6-12 Temmuz tarihleri arasında geniş kapsamlı tedbirler alınacak.05 Haziran 2026 Cuma 16:13BASIN HABERLERİ
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2006 Sağlık Aktüel










