VÜCUDUN EN BÜYÜK DÜŞMANI: ALKOL
Birçokları için kötü gün dostu gibi görülen alkol; kanser için davetiye çıkarıyor. Son yıllarda yapılan birçok araştırma da bu kanıyı destekliyor.

21 Aralık 2011 Çarşamba 09:54
Birçokları için kötü gün dostu gibi görülen alkol; kanser için davetiye çıkarıyor. Son yıllarda yapılan birçok araştırma da bu kanıyı destekliyor. Alkolün zararlı etkilerine karşı antioksidan bakımından zengin sebzeler ve meyveler yememiz öneriliyor
Alkol kullananlar; karaciğer, kolon ve meme kanseri, kalp krizi ve beyin fonksiyonları açısından yüksek risk altındalar... Amerika'da yapılan bir araştırma alkolün kadınlar üzerindeki etkisini ortaya koydu. Günde üç kadehten fazla içki tüketen kadınlarda meme kanserine yakalanma oranının yüzde 30, Avrupa'da bir kadeh şarap tüketen kadınlarda ise bu oranın yüzde 10 olduğu ortaya çıktı. Ulusal Sağlık Enstitüleri'nin yaptığı bir araştırmada alkol kullananlar için tehlikeli içme sınırının haftada 12 ile 15 kadeh arası olduğunu kanıtladı. Peki alkol neden zararlı? Çünkü alkol vücuda alındığı zaman çeşitli mekanizmalar yoluyla kansere neden olan birçok reaktif molekül, asetaldehite dönüşüyor. Asetaldehit de mutasyona uğrayarak tümör gelişimini teşvik ediyor, hücrelerin savunma sistemini bozuyor ve kansere yol açıyor.
C VİTAMİNİ ÖNEMLİ
Yüksek alkol alımı, kolon kanseri riskini de artırıyor. Bu durumdan korumak için ise antioksidan yönünden zengin besinler ve vitaminler tüketmek gerekiyor. Geçtiğimiz yıl Harvard Üniversitesi'nde yapılan bir çalışma; A, C ve E vitaminlerinin kolon kanseri riskini azalttığını gösteriyor. Araştırmaya göre kanser riski; C vitamini alındığında yüzde 19, E vitamini alındığında ise yüzde 22 oranında düşüyor. Aynı çalışmada multivitaminlerle kanser riskinde yüzde12 azalma görüldüğü anlaşılıyor.
SELENYUM ALIN!
Bu arada; selenyum içeren meyve ve sebzeler de insan hayatı için büyük önem taşıyor. Kansere karşı koruyucu olduğu bilinen selenyum; DNA tamiri için çok önemli sayılıyor. Selenyum eksikliği, karaciğer kanserine sebep oluyor. Vücudundaki selenyum oranı yüksek kişilerin, kansere yakalanma oranı yüzde 30 azalıyor.
ÜZÜM ÇEKİRDEĞİ ÖZLERİ
Üzüm çekirdeği özleri, güçlü antioksidanlar sayesinde, birçok dokuda fayda sağlıyor. Bu özler, vücuttaki hasarı azaltıyor ve DNA'yı koruyor. Alkolün kanser yapıcı etkisiyle mücadele ediyor.
BU SEBZELERİ YİYİN KANSERİ ÖNLEYİN!
YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER: Yeşil yapraklı tüm sebzelerin içinde bulunan klorofilin, suda eriyen bir vitamindir. Bu madde, karaciğer kanserini önler. Toksinlerin vücuttan atılımını da sağlar.
ARPA: Arpa, antioksidan yönünden zengin bir tahıldır. Arpa ve kepek özlerinin fareler üzerinde kolon kanserini önlediği ve prebiyotik bir işlevde bulunduğu görülmüştür.
MANTAR: Mantar, glukan ihtiva ettiğinden karaciğer ve DNA hasarını önler. Özellikle Shiitake ve Maitake cinsi mantarlar yararlıdır.
PIRASA, SOĞAN VE ELMA: Pırasa, soğan ve elma kabuğunda bulunan quarsetin; serbest radikalleri bağlayarak karaciğer toksitesini azaltıyor. Cleveland'da yapılan bir araştırmada bu sebzelerin bağırsak poliplerini azalttığı görülmüştür.
NAR EKSTRESİ: Pek çok araştırmada nar ekstresinin, DNA hasarını önlediği ve alkolün vücuttaki etkisini azalttığı ortaya çıkmıştır.
Prof. Dr. ERKAN TOPUZ
Yalova'da Ameliyatla Çıkarıldı: Safra Kesesinden 3 Binden Fazla Taş ÇıktıYalova'da mide, göğüs ve sırt ağrıları nedeniyle hastaneye başvuran 11 torun sahibi Nimet Gürkan'ın safra kesesinden ameliyatla 3 binden fazla taş çıkarıldı. Doktorlar, operasyon sırasında karşılaştıkları taş sayısının kendilerini de şaşırttığını belirtti08 Haziran 2026 Pazartesi 17:56BASIN HABERLERİ
Harvard Araştırması: Yapay Zekâ Acil Serviste Tanı Koymada Doktorları Geride BıraktıHarvard Üniversitesi öncülüğünde gerçekleştirilen ve Science dergisinde yayımlanan araştırma, yapay zekânın acil servislerde tanı koyma ve tedavi planlama süreçlerinde doktorlardan daha yüksek başarı gösterebildiğini ortaya koydu.08 Haziran 2026 Pazartesi 17:54DÜNYADA SAĞLIK
DSÖ: Uganda'daki Ebola Salgınında Vakaların Büyük Bölümü Sınır Geçişlerinden KaynaklandıDünya Sağlık Örgütü Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, Uganda'nın Ebola salgınına karşı hızlı ve etkili bir mücadele yürüttüğünü açıkladı.08 Haziran 2026 Pazartesi 17:46BASIN HABERLERİ
Bakan Memişoğlu: Türkiye Sağlık Teknolojilerinde Küresel Bir Merkez Olma Yolunda İlerliyorSağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Türkiye'nin sağlık altyapısı, dijital sağlık sistemleri ve yerli sağlık teknolojileri alanında önemli ilerlemeler kaydettiğini belirtti.08 Haziran 2026 Pazartesi 17:45BASIN HABERLERİ
Yapay Zekâ Tarafından Tasarlanan İlk Aşı İnsan Denemelerinde Başarı GösterdiBirleşik Krallık'ta geliştirilen ve tamamen yapay zekâ tarafından tasarlanan ilk aşı, insanlarda gerçekleştirilen ilk klinik denemelerde olumlu sonuçlar verdi.08 Haziran 2026 Pazartesi 17:37BASIN HABERLERİ
LGS Öncesi Uzmandan Uyarı: Sınav Kaygısı Doğal, Ailelerin Tutumu BelirleyiciLGS'ye günler kala öğrencilerde sınav kaygısının arttığını belirten uzmanlar, belirli düzeyde kaygının doğal olduğunu vurguluyor.08 Haziran 2026 Pazartesi 16:55BASIN HABERLERİ
Türkiye'de Kadınların Kanser Taramalarına Katılımı Arttı, Düzenli Kontroller Hâlâ YetersizTürkiye'de son 10 yılda kadınların meme muayenesi, mamografi ve smear testi yaptırma oranlarında artış yaşandı.08 Haziran 2026 Pazartesi 16:53BASIN HABERLERİ
Karaciğer Nakli Enstitüsü 25'inci yılını kutladıİnönü Üniversitesi Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirilen etkinlikte, enstitünün 25 yıllık başarı hikayesi ve organ nakli alanındaki çalışmaları ele alındı.08 Haziran 2026 Pazartesi 16:50BASIN HABERLERİ
Diş sıkma ve gıcırdatma çene sağlığını tehdit ediyorÜniversiteden yapılan açıklamada görüşlerine yer verilen Durmuşlar, tıbbi adıyla "bruksizm" olarak bilinen diş sıkma ve gıcırdatmanın genellikle uyku sırasında meydana geldiğini, bu nedenle birçok kişinin sorunun farkına geç vardığını ifade etti.05 Haziran 2026 Cuma 16:16BASIN HABERLERİ
Ankara'da NATO Zirvesi Tedbirleri: Sağlık personeli görevde olacakAnkara'da gerçekleştirilecek 36. NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi kapsamında 6-12 Temmuz tarihleri arasında geniş kapsamlı tedbirler alınacak.05 Haziran 2026 Cuma 16:13BASIN HABERLERİ
- Geri
- Ana Sayfa
- Normal Görünüm
- © 2006 Sağlık Aktüel










