• BIST 82.300
  • Altın 148,344
  • Dolar 3,8298
  • Euro 4,0711
  • Ankara 0 °C
  • İstanbul 4 °C
  • Bursa 4 °C
  • Antalya 6 °C
  • İzmir 7 °C

Gelmiş geçmiş en tehlikeli uyuşturucu!

Gelmiş geçmiş en tehlikeli uyuşturucu!
Tek bir nefesi bile anında öldüren gelmiş geçmiş en tehlikeli ve ölümcül sentetik uyuşturucu Bonzai'nin yan etkileri hakkında Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Hüseyin Ayhan açıklamalarda b

"Bir kereden bir şey olmaz" diyerek Bonzai içen gençlerin hemen hepsi ani ölüm ile genç yaşta hayata veda etti. Son zamanlarda Bonzai kullanan kişilerin aniden ölmesi sonrasında Bonzai içenlerin ölüm tribi hakkında detaylı bilgilnmesi gerekiyor. Bonzai kullanmanın tehlikeleri ve yan etkileri nelerdir işte sizlere uzmanından açıklamalar.

Kesinlikle ama kesinlikle Son dönemde artan kullanım nedeniyle gündeme gelen ve birçok Bakanlığı harekete geçiren uyuşturucu madde bonzainin, birçok sağlık sorununun yanı sıra ilk defa doğrudan kalp krizine neden olduğu tespit edildi.

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yardımcı Doç. Dr. Hüseyin Ayhan, yaptığı açıklamada, bundan 6 ay önce, 33 yaşında bir erkek hastanın kalp krizi teşhisiyle hastaneye geldiğini belirtirken, yüzde 100 damar tıkanıklığı görülen hastanın anjiyoya alınarak, kalp damarının açıldığını söyledi.

Hastada kalp krizine neden olacak faktörler incelendiğinde, şeker hastalığının ya da hipertansiyon gibi bir bulguya rastlanmadığına işaret eden Ayhan, şöyle devam etti:

''Hastanın sağlık durumunu incelediğimizde kalp krizine neden olacak faktörlere rastlamadık. Ailesinde kalp hastası öyküsü yoktu ve çok çok az sigara kullanıyordu. Bu hastadan yola çıkarak kalp krizine yol açan faktörü belirlemek istedik. Hastayı ısrarlı bir şekilde sorguladığımızda kendisinin 12 saat önce aşırı dozdabonzai kullandığını söyledi. Bu noktadan hareketle kalp krizinde altta yatan bir faktör olmadığından, kullanılan bonzainin kalp krizine yol açtığını belirledik. Literatürü taradığımızda bonzai ile ilgili ölümler bildirilmesine rağmen kalp krizi olan vakaya rastlamadık. Literatürde esrar ve kokain gibi maddelerin kalp krizine neden olduğu biliniyor, ancak ilk defa bonzainin de kalp krizine neden olduğunu belirledik.''

Söz konusu hastadan hareketle, verileri olgu sunumu şeklinde derleyip Türk Kardiyoloji Derneğine gönderdiklerini, orada da bu çalışmanın yayınlandığını anlatan Ayhan, amaçlarının bu yayını literatüre sunarak, daha detaylı araştırma yapılmasını ve gerekli tedavinin bulunmasını sağlamak olduğunu söyledi.

"Gençlerde farkındalık yaratılarak, bu bağımlılıktan kurtarılması lazım" Çok az miktarda kullanımla birlikte bile bağımlılık yapabilen bir madde olan bonzainin piyasada ucuz fiyata satılması nedeniyle kullanımının arttığına işaret eden Ayhan, şunları kaydetti: ''Bonzai ucuz, ama bağımlılık yapıcı etkisi çok güçlü. Bonzai doğal gibi sunuluyor, halbuki sentetik bir uyuşturucu, içerisinde 300'den fazla madde bulunmakta. Hangi maddenin ne tür etkisini bulunduğu bilinmiyor. İntiharlara sebep oluyor, psikozlara, depresyonlara ve daha birçok hastalığa sebep oluyor.

Bonzai kullanan kişiler, bu sentetik uyuşturucuyu kullanırken zararları arasında kalp krizinin de olduğunu dikkate almaları gerekiyor. Bağımlı gençlerde bonzainin birçok sebeple ölüme neden olabileceği konusunda farkındalık yaratılması ve bu bağımlılıktan kurtarılmaları gerekiyor.'' Bonzai kullanan bir kişide göğüs ağrısı başlaması durumunda mutlaka hastaneye başvurması gerektiğini vurgulayan Ayhan, ''Kişi kalp krizi geçiriyor olabilir, acil müdahale yapılmazsa ölüme neden olabilir'' dedi. Doktorların da hastaları doğru ve detaylı sorgulaması gerektiğini ifade eden Ayhan, uyuşturucu kullanan bir hastanın doktordan bunu saklamak isteyeceğini, bu nedenle doktorun detaylı sorularla hastayı doğru cevaba yönlendirmesi gerektiğini söyledi.

Ayhan, hastanın uyuşturucu madde kullandığının tespit edilmesi durumunda da profesyonel bir ekibe yönlendirilerek, gerekli tedavinin yapılması gerektiğini sözlerine ekledi.Sizlerde siz olunuz ve bu ani öldüren uyuşturucu maddeyi kullanmadan önce bir kez daha çok detaylı ve geniş bir şekilde düşününüz.

Uyarı: Sitemizde yer alan yazı, haber, makale, video, yorum ve tüm tıbbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler zamanla geçerliliğini kaybedebilir. Sitede yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanılamaz, kişisel teşhis ve tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez. Bitki Ansiklopedisinde ve haberlerde yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlıdır, uzmana danışmadan bilinçsiz kullanımda ilaçlarla etkileşime girerek ciddi yan etkiler oluşturabilir, başka bir hastalığı tetikleyebilir veya bir organınıza zarar verebilir. Sağlığınızla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danışınız. Sitemiz, uzman bir doktora danışılmadan yapılan herhangi bir uygulamadan doğabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Sitemizi ziyaret eden, yorum yapan ve doktorlara soru gönderen kişiler, bu uyarıları kabul etmiş sayılacaktır.
Kaynak: Haber Kaynağı
Bu haber toplam 2602 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Sağlık Aktüel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0216) 606 17 18 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim