Sağlık Aktüel
25 Mayıs 2012 Cuma
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
14 Ekim 2011 Cuma 12:13

Kanserden kurtulurken fiziksel onarım da gerek

Ülkemizde her yıl yaklaşık 30 bin kadının meme kanserine yakalandığı ve her sekiz kadından birinin hayatının bir döneminde meme kanserine yakalanma riski taşıdığına ...

Ülkemizde her yıl yaklaşık 30 bin kadının meme kanserine yakalandığı ve her sekiz kadından birinin hayatının bir döneminde meme kanserine yakalanma riski taşıdığına dikkat çeken uzmanlar, "Kanserden kurtulmak yetmiyor, fiziksel ve psikolojik açıdan onarım da gerekiyor" diyor. Estetik Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Akın Yücel, "Meme onarımı lüks değil gereklilik" diyerek 15 Ekim Meme Sağlığı Günü nedeniyle şu açıklamaları yaptı:

ABD'DE ÇOK YAYGIN
Meme kanserine yakalanan her kadın, tedavinin başlangıç aşamasında onarım seçenekleri konusunda bilgilendirilmeli.
Geçtiğimiz yıl Amerika'da, 93 bin kadına meme onarımı uygulandı. Ülkemizde ise bu sayı çok düşük.
Meme onarımı ameliyatları, hastaları olumlu etkilerken; yaşam kalitelerini de yükseltiyor. Bu konuda bilgilendirilmeyen hastalar ise ne yazık ki önemli bir tedavi fırsatını kaçırıyor.


 

Uyarı: Sitemizde yer alan yazı, haber, makale, video, yorum ve tüm tıbbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler zamanla geçerliliğini kaybedebilir. Sitede yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanılamaz, kişisel teşhis ve tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez. Sağlığınızla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danışınız. Sitemiz, uzman bir doktora danışılmadan yapılan herhangi bir uygulamadan doğabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Sitemizi ziyaret eden, yorum yapan ve doktorlara soru gönderen kişiler, bu uyarıları kabul etmiş sayılacaktır.
Kaynak:
Bu haber toplam 379 defa okunmuştur
YORUMLAR
MEME KANSERİ'nde EN ÖNEMLİ SEBEP
VATANDAŞ BEKİR
-Yapılan bir ön araştırmada Mammografi için gönderilen 100 hastaya sorulan soruda. " Çocuğunuzu ne kadar emzirdiniz sorusuna 90 'ının cevabı sütüm kesildi emziremedim, 10 hastanın cevabı ise halen bekarım. "olmuştur. Bunun düşündürmesi gereken sonuç ise Çocuğunu en az bir yıl veya iki yıl emziren kadınlar da kanser oluşmuyor ve anne sütü emen çocuk ise büyük çoğunluk ile hasta olamıyor!! Tabii ki Üniversiteler iyice bir araştırma yapsınlar onlar da kesin sonuca uulaşacaklardır.
15 Ekim 2011 Cumartesi 15:01
95.6.9.67