Sağlık Aktüel
25 Mayıs 2012 Cuma
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
30 Ekim 2011 Pazar 13:24

Mideyi koruyor

Mide sorunlarıyla başı dertte olanlara iyi haber. Araştırmacılar alkolün mideye olan kötü yan etkilerinin çilekle yok edilebileceğini keşfetti. Henüz

Araştırmacılar alkolün mideye olan kötü yan etkilerinin çilekle yok edilebileceğini keşfetti. Henüz kesin olarak kanıtlanmış bir tedavi yöntemi olmasa da çilek mide ülseri tedavisinde yardımcı.

Bilim adamları 10 gün boyunca çilek yedirdikleri deney farelerine ethanol verdikleri zaman midelerinin bundan etkilenmediğini keşfetti.

Barselona Üniversitesi'nden Sara Tulipani çileğin sadece iyi bir antioksidan olmadığını aynı zamanda vücudun antioksidan üretmesini sağlayan enzimleri harekete geçirdiğini belirtti.

Bilim adamları çileği çok tüketen insanların gastrik rahatsızlıkları önlediğini ve ülseri yavaşlattığını açıkladı. Uzmanlar ülser tedavisinden neden antioksidan içeren ilaçlara ihtiyaç duyulduğunun çileğin faydasının kanıtlanmasıyla açıklığa kavuştuğunu söylüyor.

Uyarı: Sitemizde yer alan yazı, haber, makale, video, yorum ve tüm tıbbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler zamanla geçerliliğini kaybedebilir. Sitede yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanılamaz, kişisel teşhis ve tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez. Sağlığınızla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danışınız. Sitemiz, uzman bir doktora danışılmadan yapılan herhangi bir uygulamadan doğabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Sitemizi ziyaret eden, yorum yapan ve doktorlara soru gönderen kişiler, bu uyarıları kabul etmiş sayılacaktır.
Kaynak:
Bu haber toplam 1067 defa okunmuştur
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.