Sağlık Aktüel
25 Mayıs 2012 Cuma
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
29 Aralık 2011 Perşembe 14:02

Multivitaminler yararsız

Fransa’da yapılan araştırma, multivitaminlerin sağlık üzerinde olumlu bir etkisi olmadığını ortaya koydu.

Fransa’da Nancy Üniversitesi’nce 8 bin 112 gönüllünün katılımıyla düzenlenen araştırma kapsamında katılımcılar iki gruba ayrıldı. Bir gruba vitamin hapı verildi, diğerine ise “plasebo” etkisi yapacak sahte hap. İki grup da altı yıl süreyle izlendi ve vitaminlerin, kullananların sağlık durumuna bir yararı olmadığı saptandı. Geçen yıl yapılan iki araştırmada da vitaminlerin yararından çok zararı olduğu, kanser riskini yükselttikleri belirlenmişti. Nancy Üniversitesi’nin araştırmasında ise vitamin kullananlarda kalp krizi, kanser gibi ciddi sağlık sorunu yaşayanların oranı yüzde 30.5 olarak saptandı, bu oran ikinci grupta ise yüzde 30.4’tü.

 

Kaynak:
Bu haber toplam 844 defa okunmuştur
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.