• BIST 1.349,110
  • Altın 494,74
  • Dolar 8,5600
  • Euro 10,0900
  • Ankara 19 °C
  • İstanbul 23 °C
  • Bursa 20 °C
  • Antalya 29 °C
  • İzmir 29 °C

Dr. Aktaş, “Aşı Sonrası Kalp Krizi Geçirenler…”

Dr. Aktaş, “Aşı Sonrası Kalp Krizi Geçirenler…”
Doktor Ümit Aktaş, Milliyet Gazetesindeki köşe yazısında aralarında Pfizer-BioNTech’in yer aldığı mRNA bazlı aşıların mercek altında olduğunu, aşı sonrası kısa bir süre sonra kalp krizi, iç kanama nedeniyle hayatını kaybedenlerin olduğunu açıkladı. 

 

Bilim dünyası mRNA bazlı üretilen aşıların yan etkilerini tartışırken Doktor Ümit Aktaş, Milliyet Gazetesindeki köşe yazısında aralarında Pfizer-BioNTech’in yer aldığı mRNA bazlı aşıların mercek altında olduğunu, aşı sonrası kısa bir süre sonra kalp krizi, iç kanama nedeniyle hayatını kaybedenlerin olduğunu açıkladı. 

Yazısına, ‘Görmezden gelir, hiçbir şey yokmuş gibi davranır, dile getirmezsek sorunlar yok olur mu?” sözleriyle başlayan Dr. Aktaş, “Maalesef üç maymunu oynamanın kimseye faydası yok. Bugün aşıların hem rapor edilen hem de öngörülen olası yan etkilerinden bahsedeceğiz. Mercek altında mRNA bazlı aşılar var. Aşı yaptırdıktan kısa bir süre sonra kalp krizi geçirenler; yine aşılandıktan sonra ortaya çıkan ve bağışıklık sisteminin pıhtılaşma hücrelerine saldırması sonucu iç kanama yüzünden hayatını kaybedenler; kanın aşırı pıhtılaşması yüzünden ölenler var” dedi. 

İsrail’de 30 Yaş Altı 62 Kişide Kalp Kası Enfeksiyonu Görüldü, İkisi Öldü ! 

İsrail’de Alman menşeli mRNA bazlı aşının ikinci dozunu olduktan sonra, çoğu erkek ve 30 yaşın altında olan 62 kişide miyokardit (kalp kası enfeksiyonu) görüldü, bunlardan ikisi hayatını kaybetttiğini anlatan Dr. Aktaş, “22 yaşında bir kadın ve 35 yaşında bir erkek). Her ikisinin de aşı olana kadar herhangi bir sağlık sorunu yoktu. Bu ve bunun gibi yan etkiler CDC (Centers for Disease Control and Prevention/Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri) ve FDA (Food and Drug Administiration/ Gıda ve İlaç Dairesi) gibi Amerikan kurumlarına bildiriliyor. Onlar ne yapıyor? Küçük bir uyarı notu düşerek “Aşılanmaya devam, korunmak için en etkili yöntem aşı” diyorlar! CDC’nin sitesine girdiğinizde göreceksiniz. Sitede mRNA bazlı aşının özellikle genç erkeklerde kalp enflamasyonuna neden olma riski olduğu, nisan ayından beri rapor edilen miyokardit ve perikardit vakalarında artış olduğu yazıyor. (2) Birkaç cümleyle geçiştirilmiş bu risk, aşı propagandasının içinde kaynayıp gidiyor” şeklinde yazdı. 

Ya uzun vadeli yan etkiler?

“Worse Than the Disease? Reviewing Some Possible Unintended Consequences of the mRNA Vaccines Against COVID-19” adlı bilimsel yayında mRNA bazlı aşıların ukun dönem yan etkilerinin ele aldığını kaydeden Dr. Aktaş, şunları ifade etti, 

“Çalışmaya göre, mRNA bazlı aşıların yan etkilerinin pek çoğu bundan sonraki yıllarda ortaya çıkabilir. Yayında 10 sene içinde çok daha genç yaşlarda görülen nörodejeneratif hastalıklarda, aşırı kanama ya da pıhtılaşmayla kendini gösteren kan bozukluklarında, inme ve kalp krizi vakalarında ani bir artış gözlenebileceği not düşülüyor.

Bağışıklık sistemi son derece komplike ve karmaşıktır. Aşıyla bağışıklık sistemini kandırmaya çalışırken hiç beklemediğiniz bir tepkiyle karşılaşma olasılığınız her zaman vardır. Mesela…

– Alerjik reaksiyonlar görülebilir: mRNA bazlı koronavirüs aşılarında kullanılan polietilen glikol (PEG) maddesinin alerjik reaksiyona neden olma ihtimali var. (5) Zaten kısa bir süre sonra bu aşılar nedeniyle anaflaktik şoka (alerjik şok) girerek hayatını kaybeden vakaların haberleri gelmeye başladı. Koronavirüs aşılarında kullanılmadan önce de PEG’in patolojik bağışıklık cevabına neden olduğu biliniyordu. Üstelik mRNA aşılardaki sentetik RNA metil-psödouridin denen bir kimyasal bileşen içeriyor. Genetik mühendisliğiyle tasarlanmış bir mRNA ile karşı karşıyayız. Bu, virüsün ürettiğinden çok farklı bir mRNA’dır ve vücutta kısa ve uzun vadede nasıl bir etki yaratacağı konusunda herhangi bir bilgimiz yok.

– Nörodejeneratif hastalıklara yol açabilir: Koronavirüse dikenli görünümünü veren spike proteinin kan-beyin bariyerini geçebildiğini biliyoruz. Geçtiğimiz aylarda yayımlanan bir çalışmaya göre, mRNA aşılarda kullanılan spike proteini önceden kestirilemeyen proteinlere bağlanarak Parkinson, Alzheimer ve ALS (Amyotrofik Ateral Skleroz) gibi nörodejeneratif hastalıklara yol açabilir. (6) 

– Kalp krizi ve inme riski var: Sadece spike proteinin bile damar sistemine hasar verebileceğini gösteren araştırmalar var. (7) Yani virüsün mRNA aşılarda kullanılan kısmı bile ciddi sonuçlar doğurabilir. Bilim insanları, akciğerlerdeki karbondioksit yüklü kanı, oksijenlenmek üzere kalbe taşıyan atar damar (pulmoner atar damarı) hücrelerini kültür ortamında bu proteine maruz bıraktılar. Ve virüsün diğer bileşenleri olmadan, yalnızca spike proteinin ölüm oranı yüksek olan bir akciğer hastalığı olan pulmoner arteriyel hipertansiyonu andıran bir tabloya neden olabileceğini (8) gördüler. Çalışmayı gerçekleştirenler bu etkinin akciğerle sınırlı olmadığını, kalp damar sisteminde görüldüğünde kalp krizine, beyinde ise inmeye neden olabileceğini öngörüyor ve mRNA bazlı aşıların potansiyel bir risk taşıdığı konusunda uyarıyorlar.

– Otoimmün hastalık geliştirme riski var: COVID-19 geçirip iyileştikten sonra otoimmün hastalık geliştiren vakalar var. Yani enfeksiyona yakalanmadan önce gayet sağlıklı olan bireylerde hastalandıktan sonra idiopatik trombositopenik purpura (ITP – bağışıklık sisteminin pıhtılaşma hücrelerine saldırması), Guillain-Barré sendromu (bağışıklık sisteminin sinirlere saldırması) ve hemolitik anemi gibi otoimmün hastalıklar ortaya çıkıyor. Yine iyileştikten bir süre sonra lupus eritematozus (SLE) geliştiren üç vaka rapor edilmiş. (9) Halk arasında kelebek hastalığı olarak da bilinen bu otoimmün hastalıkta, bağışıklık sistemi kendi dokularına (özellikle deri, eklem, kan, böbrekler ve merkezi sinir sistemine) saldırmaya başlıyor. COVID-19 geçirmiş hastalarda otoantikorlara çok sık rastlandığı yolunda yayınlar mevcut. Otoantikorlar bağışıklık sistemi tarafından mikroplar ya da virüsler yerine vücudun kendi hücrelerine karşı geliştirilen antikorlardır. Bilimsel bir çalışma kitlesel aşılamanın potansiyel yan etkilerinden birinin otoimmün hastalıkların artması olabileceği yolunda uyarıda bulunuyor, özellikle de genetik olarak otoimmüniteye yatkınlığınız varsa. (10) Aşı olduktan sonra bağışıklık sisteminin pıhtılaşma hücrelerine saldırması sonucu iç kanama yüzünden hayatını kaybeden vakadan bahsetmiştim. Bu ve benzeri vakalar uyarıları ciddiye almak için yeterli!

1  https://www.pharmaceutical-technology.com/news/israel-myocarditis-pfizer-vaccine/

2 https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/safety/myocarditis.html

3 “Developing new health technologies for neglected diseases: a pipeline portfolio review and cost model”, R. Young, Gates Open Res, 2018 Ağustos, 2:23, DOI: 10.12688/gatesopenres.12817.2

4 “Worse Than the Disease? Reviewing Some Possible Unintended Consequences of the mRNA Vaccines Against COVID-19” Stephanie Seneff, Greg Nigh, International Journal of Vaccine Theory Practice and Research, 2(1), Mayıs 2021; 38-79

5 “Anti-PEG IgE in Anaphylaxis Associated with Polyethylene Glycol”, C.Stone, The Journal of Allergy and Clinical Immunology in Practice, 2020, 9(4): 1731-1733.e3.

6 “Review of COVID-19 Vaccines and the Risk of Chronic Adverse Events Including Neurological Degeneration”, J. Classen,(2021). Journal of Medical-Clinical Research and Reviews 5(4): 1-7.

7 “SARS-CoV-2 Spike Protein Elicits Cell Signaling in Human Host Cells:Implications for Possible Consequences of COVID-19 Vaccines”, Y. J Suzuki, S. G. Gychka, 2021, Vaccines 9: 36.

8 ”SARS-CoV-2 Spike Protein-Mediated Cell Signaling in Lung Vascular Cells”, Y. J Suzuki, S. I. Nikolaienko, 2021, Vascular Pharmacology 137: 106823.

9 “Autoimmune and Inflammatory Diseases Following COVID-19”, C. Galeotti, Nature Reviews Rheumatology, 2020, 16(8), 413-414.

10 “A systematic review of asymptomatic infections with COVID-19”, Z. Gao, Journal of Microbiology, Immunology and Infection, 2020, 54(1): 12-16.

Kaynak Milliyet 

 

Kaynak: Haber Kaynağı
Bu haber toplam 722 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Sağlık Aktüel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0216) 606 17 18 - (0224) 334 1 335 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim