Sağlık Aktüel
24 Mayıs 2012 Perşembe
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
20 Ocak 2012 Cuma 08:49

Günde 3 muz felç riskini azaltıyor

ABD Kardioloji Fakültesi Dergisi'nde yayımlanan ingiliz ve İtalyan bilim insanlarının yaptıkları araştırmalar sonucunda günde üç muz yemenin ...

 ABD Kardioloji Fakültesi Dergisi'nde yayımlanan ingiliz ve İtalyan bilim insanlarının yaptıkları araştırmalar sonucunda günde üç muz yemenin felç riskini azalttığı ortaya kondu. Bilim insanları, sabah, öğlen ve akşam birer muz yemek gerektiğini vurguladı.

Böylece muzdan alınan potasyum beyinde oluşabilecek kan pıhtılaşma riskini yüzde 21 azaltıyor. Potasyum ayrıca, fındık, ıspanak, süt, balık ve mercimekde de bulunuyor. Araştırmacılar, bir muzun 500 miligram potasyum içerdiğini bunun da kan basıncını düşürmeye yardımcı olduğunu söyledi. Çok az potasyum tüketiminin kalp atışında düzensizlik, asabiyet, mide bulantısı ve ishala yol açıtığını eklendi.

Uyarı: Sitemizde yer alan yazı, haber, makale, video, yorum ve tüm tıbbi bilgiler sadece genel bilgilendirme amaçlıdır. Bu bilgiler zamanla geçerliliğini kaybedebilir. Sitede yer alan bu bilgiler hiçbir zaman doktor muayenesinin yerini alamaz, doktor muayenesi ve tedavisi yerine kullanılamaz, kişisel teşhis ve tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilemez. Sağlığınızla ilgili durumlarda lütfen uzman bir doktora danışınız. Sitemiz, uzman bir doktora danışılmadan yapılan herhangi bir uygulamadan doğabilecek zarardan sorumlu tutulamaz. Sitemizi ziyaret eden, yorum yapan ve doktorlara soru gönderen kişiler, bu uyarıları kabul etmiş sayılacaktır.
Kaynak:
Bu haber toplam 867 defa okunmuştur
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.