• BIST 107.726
  • Altın 152,715
  • Dolar 3,7154
  • Euro 4,3697
  • Ankara 19 °C
  • İstanbul 16 °C
  • Bursa 15 °C
  • Antalya 23 °C
  • İzmir 19 °C

Suriyeli doktor "ölüm aşısı"nı anlattı

Suriyeli doktor "ölüm aşısı"nı anlattı
Doktor Süleyman Ebu Ahmed: "Hastanemizdeki tüm doktorlar çocukları kurtarmak için seferber oldu. Ancak hastaneye kaldırılan 15 çocuk hayatını kaybetti"

Suriye'nin İdlib kentinde aşı yapılan çocukların hayatını kaybettiği "o an"ları, çocukları yaşama döndürmeye çalışan doktor anlattı.

Kentin Serakib ilçesindeki Şifa Hastanesinde görevli Doktor Süleyman Ebu Ahmed, AA muhabirine yaptığı açıklamada, köylerde aşı yapılan çocukların tamamının hastanelerde tedavi altına alındığını söyledi.

Çocuklara yapılan kızamık aşısında seyreltici olarak su yerine "atrakuryum" maddesinin kullanıldığı ifade eden Ebu Ahmed, faciaya sahne olan günü şu sözlerle anlattı: "Hastanemize aşı sonucu ölen bir çocuk getirildi. Daha sonra bazı köy ve yerleşim yerlerinden de bilincini kaybetmiş 50 kadar çocuk getirildi. Ailelerine çocukların durumun sorduk, aşı sonucu bu hale geldiklerini söylediler. Araştırmalarımız sonucu ilaca su yerine atrakuryum maddesi karıştırıldığını belirledik. Atrakuryum öldürücü maddedir. Hastanemizdeki tüm doktorlar çocukları kurtarmak için seferber oldu. Ancak hastaneye kaldırılan 15 çocuk hayatını kaybetti."

Ebu Ahmed, yüzlerce ailenin çocuklarına yapılan aşı sonrası hastaneye başvurduğunu, erken teşhis yapılan çocukların hayati tehlikeyi atlattığını dile getirdi.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Suriye'nin İdlib kentinde kızamık aşısı yapılan 15 çocuğun ölümünün, atrakuryum isimli maddenin yanlışlıkla kullanılmasından kaynaklandığını açıklamıştı.

DSÖ'den yapılan yazılı açıklamada, 16 Eylül'de meydana gelen olayla ilgili yapılan araştırma sonucunda, çocuk ölümlerinin, anestezilerde kas gevşetici olarak kullanılan atrakuryum adlı maddenin aşı sırasında yanlışlıkla seyreltici olarak kullanılmasından kaynaklandığı sonucuna varıldığı belirtilmiş, zehirlenmeden dolayı 15 çocuğun öldüğü İdlib'de, 50 çocuğun daha aşıdan etkilendiğini bildirmişti.

Yerel yetkililer, çocukların ölmesinin ardından, DSÖ ve Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) öncülüğünde düzenlenen kampanyayı askıya almıştı.

Bu haber toplam 1249 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Tüm Hakları Saklıdır © 2006 Sağlık Aktüel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (0216) 606 17 18 | Faks : (0216) 606 17 19 | Haber Yazılımı: CM Bilişim